Het kiezen van een supergoede titel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen je verhaal lezen. Het is wat mensen als eerste te zien krijgen als het gaat om jouw verhaal. Om ervoor te zorgen dat mensen op je verhaal klikken, moet de titel dus interressant, pakkend en relevant zijn voor je verhaal. Om je een beetje op weg te helpen, krijg je hieronder tips van ons.
Lees verder onder de afbeelding
Tip 1: Houd het simpel.
Houd je publicatietitel kort en gemakkelijk om te onthouden. Korte titels worden beter onthouden, en worden in een kortere tijd gelezen. Hierdoor loop je minder risico dat mensen over je titel heen neuzen en alweer bij het volgende zijn voordat ze de hele titel hebben gelezen. Maak je titel niet te kort. Een titel van één woord kan wegvallen in de zoekresultaten.
Zorg ervoor dat je titel te onthouden is. Op deze manier kunnen mensen gemakkelijk andere mensen vertellen over je verhaal. Of later terugkomen op de website en de zoekmachine gebruiken om het verhaal nog eens op te zoeken.
Tip 2: Houd de essentie van je publicatie in gedachte
Waar gaat je verhaal nou echt over? Wat is het thema van je publicatie? Is er een concept dat door het hele boek terugkomt? Mooi zo, laat dit dan ook terugkomen in de titel.
Tip 3: Schrijf alle titels neer die in je opkomen
Beter te veel dan te weinig ideeën, dus zorg ervoor dat je alle titels opschrijft. Wanneer je een paar titels hebt die in de smaak vallen, probeer dan met de woorden te spelen. Voeg bijvoeglijk naamwoorden of werkwoorden toe. Haal ze juist weg. Vervang het onderwerp voor een ander synoniem. Wees een dichter met je titel. Het is jouw publicatie, jij bent de baas!
tip 4: Schrijf een titel voor jouw doelgroep
Wie is de doelgroep van je verhaal? Houd deze doelgroep sterk in gedachte bij het kiezen van een titel.
Tip 5: Word goldmember
Nee, echt. Als je Goldmember hebt, heb je de mogelijkheid om een afbeelding bij je verhaal te voegen. Dit zorgt ervoor dat je publicatie eruit springt in een lijst met tekst. Kies een mooie, passende afbeelding die goed bij je titel past. Gegarandeerd dat je publicatie zo opvalt!